2015/10/04

Den store reisen

Et øyeblikk fra en tidligere reise er foreviget. Her fra New Zealand i 2013. 

Storkofferten har ligget stuet bort i kjelleren i over to år. Nå er støvet blåst bort og den er på nytt pakket klar for å bli med til nye destinasjoner. Det er på tide å reise ut i verden igjen og denne gangen er det Japan som står for tur.

Jeg elsker å reise, men gjør det altfor sjelden. Det er nesten uvirkelig at vi nå skal av sted, nå skjer det på ordentlig. Vi skal til Japan for å oppleve en annerledes kultur, møte nye mennesker, få enda en smakebit av den store verden der ute. I forkant av avreise, de siste månedene, har skolearbeid, jobb og eksamensforberedelser fylt all tid og tankeplass - jeg har knapt hatt energi til å kunne glede meg, eller i det hele tatt tenke stort over det. Det som var en hendelse fjernt frem i tid, er nå i gang! I over tre uker skal vi utforske Tokyos mange travle gater og severdigheter. Følelsen av å sette seg på toget med bagasjen og legge stress og gjøremål bak seg for en periode var ubeskrivelig god. Vi er mer enn bare meg. Reisefølget består av Steffen, en ivrig fotball(idiot) som ikke er helt sikker på hvor mye han kan le av vitsene mine. Kamilla er den urbane byjenta fra Oslo som har lengst erfaring i å prøve nye smaker og matretter, og hennes fartstid med kollektiv-trafikken i hovedstaden kommer godt med når det er Tokyos t-banesystemt som skal beherskes. Jeg er overbevist om at dette blir en fantastisk og uforglemmelig reise med herlige mennesker, mye sushi og dype inntrykk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar